Tuesday, May 29, 2007

Amadeus (1984)


Gokdeniz'le gosterim siralarimiz degistik ve bu hafta benim cok sevdigim bir filmi, Amadeus'u izleyecegiz. ODTU'de Muzik Tarihi dersi alanlar buyuk olasilikla filmi izlemislerdir, ben de ilk kez bu derste izlemistim.

Amadeus 1984 yapimi 8 oscarli bir film. Hem senaryosu hem de oyuncularin performansi cok basarili. Film imdb'de drama/music olarak yer alsa da komedi unsurlarinin filme katkisi yadsinamaz. Filmde trajik oyku, Oscar kazandiran bir yonetmenlik ve mukemmel muziklerle sunuluyor. Filmi izledikten sonra Mozart'in sanatina bir kez daha hayran kalmamak elde degil...

"Amadeus. The man. The music. The magic. The madness. The murder. The mystery. The motion picture."

Benim en sevdigim filmlerden biri; izlemeyenlerin begenecegini, izleyenlerin ise tekrar izlemekten tekrar izlemekten pisman olmayacagini umuyorum. Persembe'ye gorusmek uzere...

imdb linki

Burcin :))


1 comment:

Unknown said...

süpersin burçin. ben de kaç zamandır seyretsem bir daha diyordum.

çok güzel bir film amadeus gerçekten özellikle biraz klasik müziğe ilginiz varsa değişik tadlar alabilirsiniz.